Με ραντεβού και ηλεκτρονικό εισιτήριο τα ψώνια σε καταστήματα
Αγορές ρούχων και άλλων ειδών λιανικής κατόπιν… ραντεβού, έτσι ώστε να αποφύγουν τον συγχρωτισμό με άλλους καταναλωτές και κυρίως την αναμονή στην ουρά, καθώς πλέον υπάρχει μέγιστο όριο ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα εντός του καταστήματος, μπορούν πλέον να κάνουν οι καταναλωτές σε κάποιες αλυσίδες.
Πρόκειται για ένα ακόμη σημείο των καιρών, μια υπηρεσία την οποία παρέχουν κάποιοι λιανέμποροι στην προσπάθεια να συγκρατήσουν τις απώλειες στον τζίρο λόγω της πανδημίας που πλήττει και τον κλάδο του λιανεμπορίου από τα τέλη Φεβρουαρίου.
Τζίρος που δεν αναμένεται να ανακάμψει ούτε κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν την προσεχή Κυριακή 1η Νοεμβρίου και θα διαρκέσουν έως και το Σάββατο 14 Νοεμβρίου. Σημειώνεται ότι την Κυριακή αυτή τα καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοιχτά σε όλη την επικράτεια, από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ., καθώς πρόκειται για την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.
Κορυφαία αλυσίδα αθλητικών ειδών εφαρμόζει εδώ και λίγο καιρό το σύστημα των αγορών με ραντεβού σε τρία από τα καταστήματά της (ένα στο κέντρο της Αθήνας, ένα στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα και ένα στη Θεσσαλονίκη).
Ο καταναλωτής «κατεβάζει» στο κινητό του την εφαρμογή της πολυεθνικής αλυσίδας, επιλέγει το κατάστημα που θέλει να επισκεφθεί και βλέπει τις διαθέσιμες ώρες και ημερομηνίες για τις οποίες μπορεί να κάνει κράτηση. Επιλέγει την ώρα άφιξης που επιθυμεί και κάνει την κράτηση. Στο κινητό τηλέφωνο εμφανίζεται το εισιτήριο με τη μορφή QR Code το οποίο ο καταναλωτής επιδεικνύει στο προσωπικό του καταστήματος και δεν περιμένει σε ουρά για να εισέλθει σε αυτό. Κάθε κράτηση ισχύει για δύο άτομα, ενώ ο καταναλωτής μπορεί να παραμείνει στο κατάστημα για όσο αυτό είναι ανοιχτό.
Βεβαίως και κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις αναμένεται να κινηθεί ανοδικά ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου, τάση που είναι κάτι παραπάνω από εμφανής από την αρχή της πανδημίας. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι μεγάλο μέρος των επενδύσεων των λιανεμπόρων κατευθύνεται πλέον προς τη βελτίωση των υποδομών –πληροφοριακά συστήματα και αποθήκες– που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι νέες υπηρεσίες και νέες μέθοδοι αγορών είναι ικανές να συγκρατήσουν μέρος μόνο των απωλειών, καθώς τα περιοριστικά μέτρα, το χαμηλότερο εισόδημα και οι αγορές από απόσταση αποτρέπουν σημαντικά τους καταναλωτές από το να πραγματοποιήσουν τις λεγόμενες «αυθόρμητες αγορές», αυτές δηλαδή στις οποίες είναι πολύ πιο εύκολο να «παρασυρθούν» όταν βρίσκονται σε ένα φυσικό κατάστημα.
Τα στοιχεία, άλλωστε, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον τζίρο των επιχειρήσεων μέχρι και τον Αύγουστο του 2020 κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία για τον τζίρο των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου που βρίσκονταν σε αναστολή λειτουργίας (δεν περιλαμβάνονται τα καταστήματα τροφίμων που παρέμειναν ανοιχτά στη διάρκεια του lockdown), και οι οποίες έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων (υποβάλλουν στοιχεία σε μηνιαία βάση), η κάμψη του κύκλου εργασιών στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2020 είναι της τάξης του 16,5%. Σε απόλυτους αριθμούς, ο τζίρος το φετινό οκτάμηνο ήταν μικρότερος κατά 620 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2019.
Από τα στοιχεία για το σύνολο των επιχειρήσεων (υποβολή στοιχείων σε τριμηνιαία βάση) προκύπτει ότι ο τζίρος στο λιανεμπόριο το α΄ εξάμηνο του 2020 υποχώρησε κατά 21,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2019, με τις απώλειες να πλησιάζουν το 1 δισ. ευρώ.
Kathimerini.gr