Τρίτη 22 Ιουνίου 2021

 


Τρίτη, 22 Ιουνίου 2021

Κοινωνική και οικονομική αποσύνθεση: Το 28,9 % των Ελλήνων πολιτών είναι και επίσημα φτωχοί


 3 στους 10 Έλληνες μέσα σε δύο χρόνια έγιναν φτωχοί

Σε τραγική κατάσταση βρίσκονται οι Έλληνες πολίτες, καθώς σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ περίπου 3 στους 10 είναι στα όρια της φτώχιας! 

Η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ αποκαλύπτει τις δραματικές συνέπειες που είχε το lockdown, το οποίο μάλιστα ήρθε μετά από μία δεκαετία Μνημονίων, τα οποία κατέστρεψαν ολοσχερώς την ελληνική οικονομία. 

Όπως αναφέρει η έρευνα, όχι μόνο τα χαμηλά εισοδήματα, αλλά και μέρος του μη φτωχού πληθυσμού αφορά η στέρηση βασικών αγαθών και υπηρεσιών (δυσκολία ανταπόκρισης στην πληρωμή έκτακτων οικονομικών αναγκών, αδυναμία κάλυψης εξόδων για διακοπές μίας εβδομάδας τον χρόνο, αδυναμία διατροφής που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι, αδυναμία πληρωμής για ικανοποιητική θέρμανση της κατοικίας, έλλειψη βασικών αγαθών, όπως πλυντήριο ρούχων, έγχρωμη τηλεόραση, τηλέφωνο, αυτοκίνητο, αδυναμία αποπληρωμής δανείων ή αγορών με δόσεις, δυσκολίες στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών).

Μάλιστα το 49,5% των μη φτωχών νοικοκυριών δηλώνει οικονομική δυσκολία να καλύψει έκτακτες αναγκαίες δαπάνες ύψους περίπου 395 ευρώ.

Οι πιο πλούσιες και πιο φτωχές περιοχές της χώρας

Σε πέντε περιφέρειες (Ιόνια Νησιά, Αττική, Κρήτη, Νότιο Αιγαίο και Ήπειρος) καταγράφονται ποσοστά κινδύνου φτώχειας χαμηλότερα από αυτό του συνόλου της χώρας, ενώ σε οκτώ (Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και Δυτική Ελλάδα) τα αντίστοιχα ποσοστά είναι υψηλότερα.

Πιο υψηλά ποσοστά στις γυναίκες

Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας το 2020 είναι ελαφρώς υψηλότερο για τις γυναίκες (17,9%) σε σχέση με τους άνδρες (17,5%). Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας για τους άνδρες σημείωσε μείωση κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες το 2020 σε σχέση με το 2019, ενώ το ποσοστό των γυναικών μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες.

Το 5,6% των νοικοκυριών δήλωσε ότι το εισόδημα του αυξήθηκε κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ενώ το 21,9% των νοικοκυριών ότι μειώθηκε και το 72,5% των νοικοκυριών ότι παρέμεινε το ίδιο. Το 14,4% δήλωσε ότι ο κύριος λόγος αύξησης ή μείωσης του εισοδήματος ήταν η πανδημία, εκ των οποίων το 2,1% δήλωσε ότι αυξήθηκε το εισόδημα του και το 12,3% ότι μειώθηκε.

Πέρυσι (εισοδήματα 2019), σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για την υλική στέρηση και τις συνθήκες διαβίωσης, η Ελλάδα κατείχε τη 2η θέση μεταξύ 19 ευρωπαϊκών χωρών με υλική στέρηση στο 16,5% του πληθυσμού. Στην 1η θέση βρίσκεται η Βουλγαρία (19,4%) και μετά την Ελλάδα βρίσκονται η Ρουμανία (15,2%), η Κύπρος (8,4%), η Ουγγαρία (8%) και η Γερμανία (7,2%). Τα χαμηλότερα ποσοστά απαντώνται σε: Δανία (2,4%), Ολλανδία (2,1%) και Νορβηγία (2,1%).

Από την ίδια έρευνα προκύπτουν επίσης τα εξής:

Στις ηλικίες 18- 64 ετών το ποσοστό των ατόμων που στερούνταν βασικών αγαθών και υπηρεσιών το 2020 ανέρχεται σε 17,6%, αυξημένο κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ανήλθε σε 10,3%.

Τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν ελλείψεις βασικών ανέσεων στην κύρια κατοικία κατατάσσονται, κατά καθεστώς ιδιοκτησίας ως εξής:

-το 6,1% των νοικοκυριών διαθέτει ιδιόκτητη κατοικία με οικονομικές υποχρεώσεις (δάνειο, υποθήκη, κλπ.),

-το 4,8% των νοικοκυριών διαθέτει ιδιόκτητη κατοικία χωρίς οικονομικές υποχρεώσεις (δάνειο, υποθήκη, κλπ.),

-το 8,1% των νοικοκυριών διαμένει σε ενοικιασμένη κατοικία,

-το 8,3% των νοικοκυριών διαμένει σε δωρεάν παραχωρημένη κατοικία.

Το ποσοστό του πληθυσμού που διαβιεί σε κατοικία με στενότητα χώρου ανέρχεται σε 29,1% για το σύνολο του πληθυσμού, σε 25,8% για τον μη φτωχό πληθυσμό και σε 44,6% για τον φτωχό πληθυσμό.

Το 45,5% των φτωχών νοικοκυριών δηλώνει ότι στερείται διατροφής που περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των μη φτωχών νοικοκυριών εκτιμάται σε 5,3%.

Το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνουν οικονομική αδυναμία να έχουν ικανοποιητική θέρμανση το χειμώνα ανέρχεται σε 16,7%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα φτωχά νοικοκυριά είναι 38,8% και για τα μη φτωχά νοικοκυριά 12%.

Το 96,6% των φτωχών νοικοκυριών και το 49,5% των μη φτωχών δηλώνει οικονομική δυσκολία να καλύψει έκτακτες, αλλά αναγκαίες δαπάνες ύψους περίπου 395 ευρώ.

Περιβαλλοντικά προβλήματα από παρακείμενη βιομηχανία ή προβλήματα από την κυκλοφορία αυτοκινήτων δηλώνει ότι αντιμετωπίζει το 20,2% των νοικοκυριών, ενώ ποσοστό 18,1% των νοικοκυριών αναφέρει ως πρόβλημα τους βανδαλισμούς και την εγκληματικότητα στην περιοχή του.

Το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνουν επιβάρυνση από το κόστος στέγασης ανέρχεται σε 32,6%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα φτωχά νοικοκυριά είναι 82,5% και για τα μη φτωχά νοικοκυριά 21,9%.

Το 44,6% των νοικοκυριών που έχουν λάβει καταναλωτικό δάνειο για αγορά αγαθών και υπηρεσιών, δηλώνει ότι δυσκολεύεται πάρα πολύ στην αποπληρωμή αυτού ή των δόσεων.

Το 49% των φτωχών νοικοκυριών δηλώνει δυσκολία στην έγκαιρη πληρωμή πάγιων λογαριασμών, όπως αυτών του ηλεκτρικού ρεύματος, του νερού, του φυσικού αερίου, κ.λπ.

Το 71% των φτωχών νοικοκυριών αναφέρει μεγάλη δυσκολία στην αντιμετώπιση των συνήθων αναγκών του με το συνολικό μηνιαίο ή εβδομαδιαίο εισόδημά του.

Το ελάχιστο μέσο καθαρό μηνιαίο εισόδημα για την αντιμετώπιση των αναγκών των νοικοκυριών της χώρας ανέρχεται, κατά δήλωσή τους, σε 1.998 ευρώ. Τα φτωχά νοικοκυριά χρειάζονται 1.924 ευρώ, ενώ τα μη φτωχά νοικοκυριά 2.014 ευρώ.

Το 19,2% των φτωχών νοικοκυριών, το 8,7% των μη φτωχών νοικοκυριών και το 8,9% του συνόλου των νοικοκυριών δεν διαθέτουν ένα τουλάχιστον ΙΧ επιβατηγό αυτοκίνητο, ενώ το 9% των φτωχών νοικοκυριών, το 1,7% των μη φτωχών και το 3% του συνόλου των νοικοκυριών δεν διαθέτουν προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή, αν και τον χρειάζονται, λόγω οικονομικής αδυναμίας.

Ως προς την υλική στέρηση που σχετίζεται με την οικονομική δυνατότητα κάλυψης βασικών αναγκών σχετικών με κοινωνικές δραστηριότητες- για άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω- προέκυψαν τα ακόλουθα ευρήματα:

*Το 13,2% του πληθυσμού δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να συναντιέται (στο σπίτι ή κάπου αλλού) με φίλους ή συγγενείς για ένα γεύμα ή ένα ποτό τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον φτωχό και τον μη φτωχό πληθυσμό ανέρχονται σε 31,8% και 9,3%.

*Το 27% του πληθυσμού δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να συμμετέχει τακτικά σε δραστηριότητες αναψυχής, όπως αθλητισμό, σινεμά κ.λπ. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον φτωχό και τον μη φτωχό πληθυσμό ανέρχονται σε 48,8% και 22,5%.

*Το 37% του πληθυσμού δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ξοδεύει χρήματα για τον εαυτό του ή για κάποιο χόμπι χωρίς να συμβουλευτεί κάποιο άλλο μέλος του νοικοκυριού. Το ποσοστό εκτιμάται στο 65,1% για τον φτωχό πληθυσμό και στο 31,2% για τον μη φτωχό πληθυσμό.

*Το 4% του πληθυσμού δεν διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο για οικιακή χρήση λόγω έλλειψης οικονομικής δυνατότητας. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον φτωχό και τον μη φτωχό πληθυσμό ανέρχονται σε 12,4% και 2,3%.

Σχετικά με τα θέματα υγείας, προκύπτουν τα εξής:

*Το 6,8% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω δήλωσε ότι έχει πολύ κακή ή κακή υγεία, το 14,7% μέτρια, ενώ το 78,5% πολύ καλή ή καλή υγεία.

*Το 23,7% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω έχει χρόνιο πρόβλημα υγείας.

*Το 9,8% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω για διάστημα έξι μηνών ή περισσότερο είχε περιορίσει, λόγω δικού του προβλήματος υγείας, κάποιες, συνήθεις για τον γενικό πληθυσμό δραστηριότητες ή είχε δυσκολευτεί σε αυτές πάρα πολύ, ενώ το 13,6% είχε, αλλά όχι πάρα πολύ.

*Το 25,4% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω δήλωσε ότι υπήρξε περίπτωση, κατά την διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, που πραγματικά χρειάστηκε ιατρική εξέταση ή θεραπεία για πρόβλημα υγείας και δεν υποβλήθηκε σε αυτήν. Τα ποσοστά για τον φτωχό και μη φτωχό πληθυσμό ανέρχονται σε 50,8% και 20,7%, αντίστοιχα.

*Το 37,3% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω δήλωσε ότι υπήρξε περίπτωση, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, που δεν υποβλήθηκε σε ιατρική εξέταση ή θεραπεία όταν πραγματικά την χρειάστηκε λόγω της πανδημίας. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον φτωχό και μη φτωχό πληθυσμό ανέρχονται σε 10,1% και 49,6% (Πίνακας 18).

*Το 30,4% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω δήλωσε ότι υπήρξε περίπτωση, κατά την διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, που πραγματικά χρειάστηκε οδοντιατρική εξέταση ή θεραπεία για πρόβλημα υγείας και δεν υποβλήθηκε σε αυτήν. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον φτωχό και μη φτωχό πληθυσμό ανέρχονται σε 55,3% και 26,3%. Το 22,4% του αντίστοιχου πληθυσμού δεν υποβλήθηκε στην εξέταση λόγω COVID-19.


 ΤΙ ΑΛΛΟ ΚΡΥΒΕΙ η δολοφονία της Καρολάιν!

ΤΙ ΑΛΛΟ ΚΡΥΒΕΙ η δολοφονία της Καρολάιν!

22 Ιουνίου, 2021  Από ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΣΟΥΦΛΗ
- 113 προβολές ( Μέτρηση έως 16:26:43 )

 «Μεταφορά ανηλίκων στην Κρήτη, σπίτι στην Σούδα, δύο βουλευτές, child grooming» και άλλα (ανατριχιαστικά) ερωτήματα…

Ποια πρόσωπα τον προστάτεψαν ως την τελευταία στιγμή και γιατί μετά από 6 ώρες τελικά ομολόγησε ενώ δεν υπήρχε περιθώριο αμφιβολίας της ενοχής του;

Πολλά τα γιατί και πολλά τα κενά.

Καλλιόπη Σουφλή

Des

Προς κύριο Κατερινοπουλο. Αυτό εννοούσατε;

————

Τα κενά και τα ερωτήματα που μας γεννήθηκαν μετά την ομολογία του γυναικοκτόνου καθώς όπως φαίνεται η ομολογία του δεν πείθει ούτε την ΕΛΑΣ ούτε τον κόσμο. Η υπόθεση έχει ουρά και πλέον αρχίζουν και αποκλείουν το έγκλημα πάθους.

Πολλά τα γιατί και πολλά τα κενά.

Πέρα από την προφανή γυναικοκτονία στα Γλυκά Νερά και την καταπιεστική σχέση που υπέστη η Καρολάιν από τα 15 της, έχει περισσότερο βάθος η υπόθεση.

Σίγουρα με όσα λένε υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛΑΣ και με όσα είδαμε και στην εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη αλλά και εύλογες ερωτήσεις που δείχνουν ότι δεν ήταν έγκλημα πάθους αλλά κάτι πιο μεγάλο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

Ο εκπαιδευτής του δήλωσε πως τον Μπάμπη τον πήραν αμέσως μετά το λύκειο στην εταιρία ελικοπτέρων για να τον εκπαιδεύσουν και μετά τον έστειλαν Αγγλία για περαιτέρω σπουδές.

Γιατί ο εκπαιδευτής πριν ακόμα αποδειχτεί πως ο δολοφόνος είναι ο μαθητευόμενος του κρατάει αποστάσεις και δηλώνει συνέχεια πως δεν έχουν σχέσεις εδώ και χρόνια και πως έχουν βρεθεί δυο τρεις φορές για ένα καφέ;

Πόσο τυχαία είναι η επίσκεψη διαρρηκτών και στο δικό του σπίτι πριν χρόνια και πως κατάφερε να βγάλει τους δυο έξω από το σπίτι και να πιάσει και κουβέντα μαζί τους αφού ήδη είχαν ξυλοκοπήσει τη δίκη του γυναίκα;

Ποια ήταν η σχέση της εταιρίας με τον πατέρα της Καρολάιν ο οποίος ήταν υψηλά ιστάμενος στη βρετανική αεροπορία με έντονη υπηρεσιακή παρουσία στα Βαλκάνια επί πρωθυπουργίας Τόνυ Μπλερ;

Ποια ήταν η σχέση της εταιρίας και του δράστη με τον πιλότο που κατηγορήθηκε για μεταφορά ανηλίκων στην Κρήτη και γιατί ο δράστης έψαχνε να βρει σπίτι στη Σούδα;

Ποιοι είναι οι δυο βουλευτές που μετέφερε τακτικά από και προς το νησί και πόσο εμπλέκονται σε child grooming;

Γιατί η εταιρία δίνει το ελεύθερο στον πιλότο να κάνει βόλτες με το ελικόπτερο της εταιρίας όποτε θέλει; Ποιοί είναι οι πελάτες; Ποιούς και τι μετέφεραν και από που και προς πού;

Ποιος είναι ο ρόλος της BMW που έβγαλε η Νικολούλη στην προηγούμενη εκπομπή και γιατί ακούστηκε χθες από το μάρτυρα στο τηλέφωνο «ήρθαν σπίτι μου». Ποιοι ήρθαν; η ασφάλεια ή κάποιοι άλλοι;

Γιατί εφόσον είχαν τον αριθμό κυκλοφορίας εδώ και τρεις εβδομάδες κάνεις δεν βρήκε ακόμα σε ποιον ανήκει η BMW, όταν μάλιστα τοποθετείται στην περιοχή ακριβώς πριν την ώρα του φόνου. Συνεργός; Αφεντικό; Ερωμένη; Τι;

Ποιόν ή ποιους ειδοποίησε ο γυναικοκτόνος αφού εκτέλεσε το προμελετημένο φόνο της Καρολάιν και τι προστασία του παρείχαν;

Ποια η σχέση της υποτιθέμενης ψυχολόγου Μυλωνοπούλου με τον ή την κάτοχο της BMW και τις υπόλοιπες προσωπικότητες που εμπλέκονται παρασκηνιακά στην υπόθεση;

Γιατί ο δράστης πίεσε την Μυλωνοπούλου να βγει στα κανάλια και να πει αυτά που είπε, όπως αποκάλυψε σε συνέντευξη η δικηγόρος της;

Γιατί η Μυλωνοπούλου κατέφυγε στην ασφάλεια και ζήτησε προστασία επειδή κινδύνευε η ζωή της;

Γιατί η δικηγόρος της Μυλωνοπούλου δήλωσε πως η πελάτης της δέχτηκε απειλές και προσέλαβε ιδιωτική εταιρία φύλαξης και πως φοβάται για τη ζωή της και η ίδια;

Γιατί η αστυνομία συνέλαβε τον γεωργιανό στην Αλεξανδρούπολη ο οποίος υποτίθεται ήταν ένας από τους διαρρήκτες και γιατί όταν πήγαν να του φορτώσουν το φόνο απάντησε «θα το σκεφτώ»;

Γιατί ο δράστης έσπευσε να απειλήσει έμμεσα στη Νικολούλη τον ιερέα ενώ δεν είχε ακούσει τι είπε στο τηλέφωνο και το μόνο που άκουσε στον αέρα ήταν «την ευλογία σας» που του είπε η Νικολούλη;

Γιατί τόσο συστηματική συγκάλυψη και τώρα ξέπλυμα του δράστη από κανάλια και φυλλάδες;

Ποιος διέρρευσε το ημερολόγιο της δολοφονημένης Καρολάιν στο ΣΚΑΪ και γιατί; Πόσα από αυτά που παρουσιάζουν έχουν γραφτεί από την ίδια εφόσον το «ημερολόγιο» είναι ψηφιακό και δεν μπορεί να γίνει ταυτοποίηση γραφικού χαρακτήρα;

Τι αντιλήφθηκε η δολοφονημένη μητέρα και προσπάθησε να το χρησιμοποιήσει ώστε να εξαγοράσει από το δυνάστη της την ελευθερία αυτής και του παιδιού της;

Γιατί χλόμιασε η Νικολούλη στο χθεσινό τηλεφώνημα και έκλεισε την εκπομπή; Θέατρο; Έμαθε κάτι που εμπλέκει υψηλά ιστάμενα πρόσωπα όπως τότε με την υπόθεση του μικρού Άλεξ στη Βέροια;

Πως ο γυναικοκτόνος επέδειξε τόση ψυχραιμία στην ανάκριση με τόσα στοιχεία εναντίον του; Γιατί δεν παραδέχτηκε τα πάντα από την πρώτη στιγμή; Ποιους επικαλέστηκε;

Πως ο γυναικοκτόνος είχε τόση ψυχραιμία να εκτελέσει το έγκλημα και μάλιστα να τοποθετήσει το βρέφος στο σώμα της νεκρής μητέρας ώστε να μην κλαίει για να έχει χρόνο να στήσει τη σκηνή του εγκλήματος;

Τι εκπαίδευση είχε για να στήσει και να εκτελέσει το φόνο και ποια η σχέση του με τον συνονόματο μισθοφόρο; Απλή συνωνυμία;

Ποια πρόσωπα τον προστάτεψαν ως την τελευταία στιγμή και γιατί μετά από 6 ώρες τελικά ομολόγησε ενώ δεν υπήρχε περιθώριο αμφιβολίας της ενοχής του;

Πολλά τα γιατί και πολλά τα κενά.
Ελπίζουμε να αποδοθεί σωστή δικαιοσύνη άμεσα!

 

Πηγή


Ετικέτες: 

ΡΩΣΙΚΑ ΜΟΥ ΜΑΤΙΑ ♥♥ ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ ❤️❤❤️

 Γιατί οι άνθρωποι μπορούν να εξαπατηθούν τόσο εύκολα;


Image by Comfreak from Pixabay Γιατί οι άνθρωποι μπορούν να εξαπατηθούν τόσο εύκολα;

Γιατί οι άνθρωποι μπορούν να εξαπατηθούν τόσο εύκολα;

“Ο Πύργος του Άιφελ βρίσκεται στη Γαλλία”: σωστό ή λάθος; Οι περισσότεροι μπορούν να απαντήσουν σε αυτήν την ερώτηση γρήγορα και με ακρίβεια, βασιζόμενοι στις γενικές γνώσεις τους.

Αλλά αν τους ζητούσαν να απαντήσουν αν ισχύει ο εξής ισχυρισμός:

Η “κυψέλη” είναι ένα κτίριο στη Νέα Ζηλανδία; Αυτή είναι μάλλον μια δύσκολη ερώτηση, εκτός αν έχουν επισκεφθεί τη Νέα Ζηλανδία ή έχουν παρακολουθήσει ένα ντοκιμαντέρ για τη χώρα αυτή. Έτσι, αντί να στραφούν προς τις γενικές γνώσεις τους, για να απαντήσουν σε αυτόν τον ισχυρισμό, θα ενεργοποιήσουν τη διαίσθησή τους.

Δηλαδή, η αλήθεια θα βασιστεί στο ένστικτό τους και όχι σε πληροφορίες προερχόμενες από βιβλία.

Οι γνωστικοί ψυχολόγοι έχουν μελετήσει τους τρόπους που η μνήμη και η πεποίθηση δείχνουν λανθασμένα αποτελέσματα

Πώς φτάνουμε να πιστεύουμε ότι τα πράγματα είναι αλήθεια, όταν δεν είναι; Πώς μπορούμε να θυμόμαστε πράγματα που ποτέ δεν συνέβησαν στην πραγματικότητα; Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η έννοια της αληθοφάνειας: Πόσο οι έξυπνοι, καλλιεργημένοι άνθρωποι χρησιμοποιούν άσχετες πληροφορίες για να αποφασίσουν αν κάτι είναι αληθινό ή όχι.

Για παράδειγμα, σε μια κλασική μελέτη του Νόρμπερτ Σβάρτζ και Ρολφ Ρέμπερ, στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν, οι άνθρωποι ήταν πιο πιθανό να πιστέψουν μία δήλωση ότι ήταν αληθινή, όταν γράφτηκε σε υψηλή αντίθεση χρωμάτων (οι λέξεις είχαν μπλε χρώμα σε λευκό φόντο), σε αντίθεση με μία χαμηλή αντίθεση χρωμάτων (οι λέξεις είχαν κίτρινο χρώμα σε λευκό φόντο).

Φυσικά, η χρωματική αντίθεση δεν είχε με τίποτα να κάνει με το αν ο ισχυρισμός είναι αληθινός αλλά ωστόσο προκατέβαλλε τις απαντήσεις των ανθρώπων.

Η υψηλή χρωματική αντίθεση παρήγαγε ένα αίσθημα αληθοφάνειας εν μέρει, επειδή οι ​​δηλώσεις αυτές θεώρησαν ότι ήταν ευκολότερο να διαβαστούν από τις δηλώσεις σε χαμηλή χρωματική αντίθεση.

Και αποδεικνύεται ότι αυτό το αίσθημα της εύκολης επεξεργασίας (ή χαμηλής γνωστικής προσπάθειας) φέρνει μαζί της και μια αίσθηση οικειότητας. Όταν τα πράγματα αισθανόμαστε ότι είναι εύκολο να τα επεξεργαστούμε, δείχνουν αξιόπιστα – μας αρέσουν και πιστεύουμε ότι είναι αλήθεια.

Σε μία έρευνα στο UC Irvine, συνεργάστηκαν ψυχολόγοι από τη Νέα Ζηλανδία και τον Καναδά, για να ανακαλύψουν τους τρόπους που μπορούν οι άνθρωποι να παρασυρθούν ώστε να σκεφτούν ότι κάτι δείχνει οικείο, αξιόπιστο και αληθινό.

Στις μελέτες τους επικεντρώθηκαν στο πώς οι φωτογραφίες και τα ονόματα, μπορεί να έχουν εκπληκτικά ισχυρές επιπτώσεις στις αναμνήσεις, τις πεποιθήσεις μας και τις αξιολογήσεις μας για τους άλλους.

Οι φωτογραφίες μπορούν να ενισχύσουν την αντίληψή μας και να καταστήσουν ευκολότερο για τους ανθρώπους τον τρόπο μάθησης και ανάκλησης νέων πληροφοριών. Όμως, η έρευνα της γνωστικής ψυχολογίας δείχνει ότι οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να έχουν μια ύπουλη επιρροή – μπορούν να μας οδηγήσουν να πιστεύουμε και να θυμόμαστε ότι τα πράγματα είναι αλήθεια, όταν δεν είναι.

Σε μια μελέτη1 από την Ελίζαμπεθ Λόφτους και συνεργάτες στο UC Ιρβάιν, οι άνθρωποι που είδαν μια παραποιημένη φωτογραφία του Προέδρου Ομπάμα να ανταλλάσσει χειραψία με τον πρώην πρόεδρο του Ιράν Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ, είπαν ότι πραγματικά θυμόνταν το γεγονός να έχει συμβεί – ακόμα κι αν ήταν εντελώς ψευδές.

Οι φωτογραφίες μπορούν να μας ξεγελάσουν ακόμα και στην ανάκληση ψευδών γεγονότων από τη δική μας παιδική ηλικία

Οι άνθρωποι που είδαν μια παραποιημένη παιδική φωτογραφία, ανακάλεσαν μια ψεύτικη εκδήλωση (π.χ. βόλτα με ένα αερόστατο) με την ίδια λεπτομέρεια και το συναίσθημα που θα περιμένατε από μια αληθινή μνήμη.

Η σκέψη είναι ενέργεια~Η σκέψη δημιουργεί~Η σκέψη μπορεί να ελεγχθεί συνειδητά 

Οι φωτογραφίες είναι μια καταγραφή των πραγματικών γεγονότων, έτσι δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι συχνά τα θεωρούμε ως την καλύτερη απόδειξη ότι κάτι συνέβη στην πραγματικότητα.

Αυτό που είναι πιο εκπληκτικό ακόμη, που φανερώνεται στην πρόσφατη έρευνα, δείχνει ότι οι φωτογραφίες μπορούν να αλλάξουν τις πεποιθήσεις μας, ακόμη και όταν αυτές δεν παρέχουν καμία χειροπιαστή απόδειξη.

Σε μια μελέτη2 που διεξήχθη στη Νέα Ζηλανδία, στο Πανεπιστήμιο Βικτόρια του Ουέλινγκτον, βρέθηκε ότι όταν οι άνθρωποι διαβάζουν μια δήλωση (όπως ότι “τα Macadamia καρύδια βρίσκονται στην ίδια εξελικτική οικογένεια, όπως τα ροδάκινα”) μαζί με μία διακοσμητική φωτογραφία που σχετίζεται απλά με τη δήλωση (π.χ. ένα μπολ με macadamia καρύδια), ήταν πιο πιθανό να πιστέψουν ότι ο ισχυρισμός ήταν αληθινός.

Δηλαδή, αυτές οι φωτογραφίες παρήγαγαν αληθοφάνεια.

Οι φωτογραφίες που σχετίζονταν, αλλά δεν απεικόνιζαν τον ισχυρισμό ενθάρρυναν τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι οι ισχυρισμοί ήταν αξιόπιστοι. Επιπρόσθετα, αυτή η αληθοφανής επίδραση συνεχίστηκε επί μέρες και θα μπορούσε να έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στις πεποιθήσεις των ανθρώπων.

Αλλά οι οπτικές ενδείξεις δεν είναι η μόνη πηγή των μη-διαγνωστικών στοιχείων που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν για να αξιολογήσουν ισχυρισμούς. Μπορεί να επηρεάζονται από ακόμη πιο λεπτά χαρακτηριστικά των πληροφοριών, όπως και τα γλωσσικά χαρακτηριστικά μιας λέξης.

Γνωρίζουμε ότι η προφορά μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις μας σχετικά με προϊόντα και δραστηριότητες. Με απλά λόγια, οι άνθρωποι προτιμούν τα πράγματα που είναι ευκολότερο να προφέρουν.

Πιστεύουμε ότι το “Magnalroxate” είναι ένα ασφαλέστερο προσθετό τροφίμων από το “Hnegripitrom”. Πιστεύουμε ότι το τραινάκι στα πάρκα ψυχαγωγίας (roller coaster) που ονομάζεται “”Ohanzee” είναι λιγότερο επικίνδυνο από ό, τι εκείνο που ονομάζεται “Tsiischili”.

Η προφορά είναι μόνο ένα πεδίο όπου μπορεί να μας επηρεάσει για τις αντιλήψεις των προϊόντων και τις δραστηριότητες. Είμαστε σίγουροι όμως ότι δεν αφήνουμε ένα τέτοιο άσχετο στοιχείο να επηρεάσει και τις ιδέες μας για ένα άλλο πρόσωπο;

Όμως αποδεικνύεται ότι το κάνουμε.

Οι άνθρωποι που μπορούμε να προφέρουμε ευκολότερα τα ονόματά τους, πιστεύουμε ότι εμπνέουν σιγουριά, λιγότερο ριψοκίνδυνοι και πιο οικείοι. Μπορούμε να τους δώσουμε περισσότερες ψήφους από ό, τι στους ομόλογούς τους με μεγαλύτερη δυσκολία στην προφορά του ονόματός τους.

Μπορούμε ακόμη να χρησιμοποιήσουμε την προφορά του ονόματος ενός ατόμου ως πηγή πληροφόρησης για να αξιολογηθεί η αξιοπιστία των ισχυρισμών του.

Στην πιο πρόσφατη μελέτη3 μας, ζητήσαμε από ανθρώπους να αξιολογήσουν την αλήθεια μιας σειράς δηλώσεων: Οι μισές αποδόθηκαν σε κάποιον με εύκολο όνομα στην προφορά και οι άλλες μισές αποδόθηκαν σε κάποιον με ένα όνομα που είναι δύσκολο να προφέρει.

Βρήκαμε ότι όταν οι ισχυρισμοί αυτοί συνδυάζονταν με την εύκολη προφορά των ονομάτων, οι άνθρωποι ήταν πιο πιθανό να πιστεύουν ότι ήταν αλήθεια. Οι άνθρωποι πίστεψαν περισσότερο τον ισχυρισμό ότι “οι χελώνες είναι κουφές” όταν αποδόθηκε στον “Andrian Babeshko” από ό, τι όταν αποδόθηκε στον “Czeslaw Ratynska”.

Τα εύκολα ονόματα παράγουν αληθοφάνεια.

Φυσικά, η προφορά ενός ονόματος ή μία ανάλαφρη εικόνα δεν θα πρέπει να έχει καμία επιρροή στην κρίση των ανθρώπων σχετικά με την αλήθεια.

Ωστόσο, γιατί επηρεάζουν τις αποφάσεις μας;

Όπως οι δηλώσεις σε υψηλή αντίθεση χρωμάτων, έτσι και οι ισχυρισμοί που αποδίδονται σε εκείνους με ένα εύκολο όνομα ή εκείνοι που συνοδεύονται από μια φωτογραφία, μας κάνουν να νιώθουμε ότι είναι πιο εύκολο να τις επεξεργαστούμε. Τα εύκολα ονόματα απαιτούν λιγότερο γνωστική προσπάθεια.

Μια φωτογραφία βοηθά τους ανθρώπους να απεικονίσουν και να κατανοήσουν έναν ισχυρισμό πιο γρήγορα

Αυτό το συναίσθημα της εύκολης επεξεργασίας συχνά λαμβάνεται ως ένδειξη ότι οι πληροφορίες είναι οικείες, αξιόπιστες και αληθινές. Στα αρχαϊκά τμήματα του εγκεφάλου μας, η αίσθηση της οικειότητας σηματοδοτεί κάτι που μπορούμε να εμπιστευτούμε, ενώ οι πληροφορίες που είναι δύσκολο να επεξεργαστούν, επισημαίνουν έναν κίνδυνο.

Αυτό το συναίσθημα της οικειότητας θα μπορούσε να μας επηρεάσει σε διάφορα πλαίσια.

  • Στην αίθουσα του δικαστηρίου, ένα εύκολο όνομα θα μπορούσε να κάνει ένα μάρτυρα ή έναν εμπειρογνώμονα να φαίνεται πιο αξιόπιστος.
  • Στο επαγγελματικό πλαίσιο, ένα εύκολο όνομα θα μπορούσε να βοηθήσει ένα βιογραφικό ενός ατόμου να αναρριχηθεί στην κορυφή της στοίβας.
  • Και στις ειδήσεις, μια φωτογραφία – ακόμα και αν αυτή είναι μόνο χαλαρά συνδεδεμένη – θα μπορούσε να κάνει μια ιστορία να φαίνεται πιο αξιόπιστη.

Οπότε, πώς μπορούμε να αποφύγουμε να πέσουμε στην παγίδα μιας ψευδούς αίσθησης της αλήθειας;

Η έρευνα στη γνωστική ψυχολογία έχει δείξει ότι οι άνθρωποι συχνά δεν γνωρίζουν τις προκαταλήψεις τους ή το πώς οι πληροφορίες επηρεάζουν τις κρίσεις τους.

Αλλά απλώς μία προειδοποίηση σχετικά με την επίδραση των ονομάτων και των φωτογραφιών, θα μπορούσε να τους κάνει λίγο πιο προσεκτικούς και να τους οδηγήσει να αναζητήσουν την αλήθεια που προέρχεται από τα βιβλία και όχι από τη διαίσθηση.

Δείτε ακόμη: Πεποιθήσεις και προκαταλήψεις μας κρατούν αιχμάλωτους και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα  

Ο Έλεγχος των μαζών: Πως διαμορφώνεται η σκέψη 

Στόχος είναι το μυαλό~Εκεί πρέπει να ξεκινήσει η επανάσταση πρώτα 

Ναπολέων Χιλ: Το μυαλό μας δουλεύει με ο,τι το «ταΐσουμε» 

Απόδραση από το Μάτριξ: Τρόποι απελευθέρωσης από την πλύση εγκεφάλου 

Dr Bruce Lipton~Οι σκέψεις επιδρούν σε κύτταρα και υγεία-Συνειδητό και υποσυνείδητο 

Απόδοση – Επιμέλεια: PsychologyNow.gr 

Έρευνες:

 Είμαστε το… στρατόπεδο που πραγματώνουν τα όνειρά τους


Είμαστε το… στρατόπεδο που πραγματώνουν τα όνειρά τους

……Και ενώ οι δυνάμεις του αρνητικού προελαύνουν μέσα στη έρημο της μη αντίδρασης, θα ήταν ίσως καλό, να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Συμπεράσματα πού πιθανόν το μόνο όφελος πού έχουν, είναι να συμπυκνώσουν το πλαίσιο του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο κινούμεθα.

Καταρχήν ζούμε μια μεγάλη αλλαγή του κυρίαρχου συστήματος , πού μοιάζει να είναι προσανατολισμένο στη κατάργηση οποιουδήποτε κοινωνικού συμβολαίου που είχε συνάψει με τους υπηκόους του μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Οι υπήκοοι χάνουν τα οποιαδήποτε δικαιώματα είχαν κατακτήσει, ή τους είχαν παραχωρηθεί, με σκοπό την απρόσκοπτη κίνηση του συστήματος.

Τα τεράστια χρέη κρατών και πολιτών και η αδυναμία του συστήματος να βρει μια επαρκή λύση, φαίνεται να είναι η αιτία αυτής της αλλαγής.

Όμως η αιτία αυτής της κρίσης-αλλαγής είναι βαθύτερη. Η εξουσία της οικονομίας πάνω σε όλες τις πλευρές της ζωής είναι ευνόητο ότι απαιτεί όλο και μεγαλύτερη συγκέντρωση της εξουσίας στα χέρια πολύ λίγων ανθρώπων, με αποτέλεσμα τα δημοκρατικά καθεστώτα ή ότι είχε απομείνει από αυτά, να καθίστανται εμπόδιο στο όραμα της απόλυτης εξουσίας των αγορών.

Άρα η σταδιακή αλλοίωση του πολιτεύματος να είναι μονόδρομος για την εξουσία.

Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε μια επάνοδο πιο απολυταρχικών καθεστώτων με το μανδύα μιας δημοκρατικής επίφασης και πολλές φορές δίχως αυτή την επίφαση.

Στη κατεύθυνση πού παίρνει λοιπόν το σύστημα, η Γερμανία καθίσταται καθοριστικός παίκτης στη σκακιέρα .Το ναζιστικό άρωμα της Γερμανίας συνάδει με τα σχέδια του κυρίαρχου συστήματος και οι Γερμανοί έχουν δυστυχώς αποδείξει, ότι όταν το παιχνίδι φανερώνει το αποτρόπαιο πρόσωπο του, είναι πάντα εκεί για να συμβάλλουν συντελεστικά.

Τα γεγονότα πού ζούμε δεν διαφέρουν πολύ, ίσως και καθόλου, από την εποχή του μεσοπολέμου. Το όραμα της Γερμανίας για ηγεμονία είναι διαχρονικό και μόνο κάποιος πού είναι ανιστόρητος, δεν αντιλαμβάνεται την ομοιότητα των πραγμάτων .

Η Ευρώπη είναι πλέον το βασίλειο της Γερμανίας, η οποία αποφασίζει και πραγματώνει την επιθυμία της.

Άρα οι ατελείωτες μπούρδες για κάποια ενωμένη Ευρώπη των λαών, κάποια στιγμή θα πρέπει να πάψουν να τροφοδοτούν κυρίαρχες ψευδαισθήσεις. Όποιος εξακολουθεί να τις τροφοδοτεί και να τις ισχυρίζεται, το μόνο πού κάνει είναι να δηλώνει την διάθεση του να συνταυτιστεί με ένα όραμα απρόσκοπτης δύναμης των λίγων εις βάρος των πολλών.

Η αριστερή προοπτική με τον τρόπο που εκδηλωνόταν τα τελευταία χρόνια, έχει κάψει ριζικά τον εαυτό της σε όλα τα επίπεδα και το μόνο πού μπορεί να προκαλέσει είναι τον γέλωτα και την χλεύη. Δυσκολεύεσαι πολλές φορές να ξεχωρίσεις ποια είναι η διαφορά της από το σύστημα και τις επιδιώξεις του.

Το όραμα μιας αριστερής αλλαγής χάθηκε μέσα στα σχέδια ανάπτυξης του Λένιν, στο αίμα της Κρονστάνδης, στις δίκες της Μόσχας, στον ισπανικό εμφύλιο, στη πολιτιστική επανάσταση του Μάο και κατάλογος δεν έχει τέρμα.

Πρέπει να παραδεχτούμε, όσο και αν αυτό ακούγεται ανέλπιδο ότι δεν υπάρχει αυτή την στιγμή πού μιλάμε, κανένα αντίπαλο δέος στη κυρίαρχη στάση.


Η ευρεία μάζα των λαών, έχει πιαστεί με τα παντελόνια και τα φουστάνια κατεβασμένα.

Εγκλωβισμένοι όλοι σε μια ψευδή υπόσχεση ευημερίας παρατηρούμε τα τεκταινόμενα, πού θα ορίσουν τις ζωές μας για τα επόμενα χρόνια, με απεριόριστη παθητικότητα. Η μόνη αντίδραση πού υπάρχει είναι η θερμότητα πού παράγεται από το καναπέ πού καθόμαστε. Είμαστε δίχως εναλλακτικό όραμα και προοπτική.

Ο κόσμος της πραγματικότητας, πού ορίζεται από την διάθεση και τις προοπτικές της εξουσίας του κεφαλαιοποιημένου ψεύτικου, μας έχει συνολικά απορροφήσει.

Οποιοδήποτε σχέδιο φαντάζεται η εξουσία, έχει πρόσβαση μέσα μας. Είμαστε το στρατόπεδο πού πραγματώνουν τα όνειρα τους.

Δεν κατορθώνουμε ούτε καν να συσπειρωθούμε, με αίσθημα αυτοσυντήρησης, όχι για να αλλάξουμε τον κόσμο και να προτείνουμε το δικό μας όραμα, αλλά τουλάχιστον να βάλουμε ένα εμπόδιο για να σώσουμε την αξιοπρέπεια μας.

Το να διαβάζεις και να αναλύεις τα κακώς κείμενα, η αντίδραση δίχως διαφορετικό όραμα και προοπτική, κάνει τον εχθρό να χαμογελά.

Η αναγνώριση ότι μας έχουν πάρει τα σώβρακα σε όλα τα επίπεδα και η ανάδειξη των πραγματικών αιτιών πού αυτό έχει γίνει, δεν είναι αυτό πού αποδυναμώνει, αλλά αντίθετα αυτό πού μπορεί να ορίσει μια νέα αρχή.

Όσο επαναπαυόμαστε σε ονειρώξεις και ψευδαισθήσεις, θα βιώνουμε απλώς κοινωνικά και προσωπικά δράματα…

dlamda.blogspot.gr